Archive for Lipiec, 2017

Bób

Jeśli chodzi o wiosnę, każdego tygodnia niemal dojrzewają kolejne warzywa i owoce, które można już w pełni dojrzałe zjadać sobie. W czerwcu na przykład pojawiają się czereśnie i truskawki, które są bardzo zdrowe i niesamowicie słodkie. W czerwcu ponadto pojawia się bób tonka. Bób wprawdzie można jeść jeśli jest surowy, jednak lepszy jest wtedy, kiedy ma już ciemniejszy kolor. Nawet dojrzały bób wymaga długiego gotowania, tak jak niemal każda roślina strączkowa. Do czego można podać bób? Można posypać go bułką tartą i polać masłem, wtedy jest najsmaczniejszy. Można jednakże także dodać go do kaszy gryczanej. Niektórzy dodają bób do potraw makaronowych, wtedy bób świetnie uwydatnia smak makaronów. bób tonka możemy ponadto spotkać w sałatkach warzywnych oraz w zapiekankach i pizzach. Czerwiec to miesiąc intensywnego wzrostu części górnych warzyw, wcześniej rosły one intensywnie w części dolnej. Z powodu tak intensywnego wzrostu na górze powinniśmy dbać w czerwcu szczególnie intensywnie o odchwaszczanie roślin.

Jak grillować dobrze warzywa

Nie wszystkie eko warzywa nadają się dobrze do grillowania. Są jednak również takie, które są wręcz stworzone do stworzenia z nich potraw z grilla. Są to na przykład ziemniaki, cebula, cukinia, kukurydza, papryka czerwona, a także szparagi i bakłażany. Jeśli chce warzywa sypać solą w trakcie grillowania, używajmy tej gruboziarnistej. Można posypać również warzywa kminkiem, chili, tabasco, a także cytryną, zwłaszcza jeśli jest to cytryna obrana ze skórki. Do kabaczków świetnie nadaje się estragon i imbir. Imbir właściwie nadaje się do każdego rodzaju warzyw, jednakże trzeba z nim uważać, bo bardzo rozgrzewa, a to nie zawsze jest wskazane podczas gorącego popołudnia, kiedy raczej chcemy schłodzić się zimnym piwem niż podgrzewać i rozgrzewać gorącymi i tłustymi potrawami. eko warzywa najlepiej jest grillować na tacce aluminiowej, która pozwala na zachowanie wszelkich substancji odżywczych, które dzięki takiej tacce właśnie nie skapują wraz z tłuszczem do ognia. Na tacce ponadto nie tracą smaku i soczystości oraz koloru.

Sałatka rzymska z kiełkami

sałata rzymskaCzas na pyszną sałata rzymska ozdobioną smakiem kiełków rzodkiewki i gorczycy. Aby jednak przygotować tą sałatkę musimy zrobić odpowiednie zakupy, mianowicie: około 120g chudego boczku, ocet winny- 2 łyżki, oliwa z oliwek też dwie łyżki, odrobina soli morskiej, pieprz, chleb tostowy pełnoziarnisty- kromka lub dwie, kilka czarnych oliwek, około 20g masła, pół pęczka natki pietruszki, po trzy łyżki kiełków rzodkiewki i gorczycy a także kiełków Alfalfa, pół główki sałaty rzymskiej. Boczek należy pokroić w kosteczkę i podsmażyć na patelni, zalewamy go octem winnym i przekładamy do salaterki. Następnie mieszamy dokładnie oliwę z octem i doprawiamy solą i pieprzem. Następnie zajmujemy się grzankami. Chleb tostowy kroimy w kosteczkę i opiekamy na maśle do złotego koloru. Oliwki czarne należy wypestkować i posiekać dość grubo. sałata rzymska rwiemy na kawałki. Kiełki należy dokładnie opłukać i osuszyć. Natkę siekamy. Wszystkie składniki ze sobą mieszamy i polewamy sosem, posypujemy natką dla smaku i ozdoby. Smacznego!

Jak zachować witaminy w warzywach?

Jeśli chcesz przygotowywać sobie warzywa i owoce liofilizowane w posiłkach gotowanych, musisz wiedzieć jak sprawić, aby zostawało w nich po gotowaniu maksymalnie wiele witamin i minerałów. Dbanie o to, aby z witamin nie wyparowało zbyt szybko to co najlepsze rozpoczyna się już na samym początku, czyli zaczyna się od mycia warzyw i owoców. Nie można moczyć ich zbyt długo, lepiej jest omijać gorącą wodę w celu umycia naszych warzyw i owoców, bo wtedy już pozbywamy się cennych składników mineralnych. Długie moczenie warzywa i owoców powoduje, że pozbywamy się w szybkim tempie witaminy C i witaminy B. Kiedy już nasze jedzenie jest gotowe, zjedzmy je natychmiast bez zwlekania. Sałatki, które znajdują się w chłodniach nie mają już tak wielu substancji odżywczych jak wtedy , kiedy są na świeżo spożywane. Kiedy kroimy owoce, trzeba je kroić tylko ostrymi nożami, bo tępe narzędzia powodują zgniatanie owoców. owoce liofilizowane i warzywa, które są zgniatane, szybko tracą wszelkie substancje odżywcze. Nie należy też ich trzeć.

Jak upiec dobre ciasto

Kobiety które mają ochotę na coś słodkiego, albo po prostu chcą zaskoczyć swoją rodzinę, decydują się na upieczenie ciasta tortowe z kremem. Jednak zastanawiają się jak takie ciasto upiec, bo przecież nie mają w tym dużego doświadczenia. Przepisów jest całe mnóstwo w Internecie i to tam należałoby szukać tych sprawdzonych. Później pozostaje jedynie dostosowując się do danej receptury, zmieszać składniki i włożyć ciasto do piekarnika. Nie ma konkretnej rady na to, jak upiec ciasto. Poza dokładnym przepisem nie można już chyba nic dodać. Pieczenie ciasta tortowe z kremem nie zawsze jest proste. Wszystko zależy głównie od przepisu i rodzaju ciasta. Niektóre są naprawdę dość skomplikowane. Dlatego jeżeli któraś z kobiet naprawdę zastanawia się jak upiec ciasto, bo nie ma nawet o tym pojęcia, powinna zabrać się za te łatwiejsze przepisy. W Internecie jest ich sporo, a najfajniejsze jest to, że dołączone do nich są również kolorowe obrazki, dzięki czemu można zobaczyć jak to ciasto wygląda i jak ma wyglądać zaraz po upieczeniu.

Grillowanie warzyw

warzywa na grilla, które grillujemy zamiast gotować, piec albo smażyć na patelni są znacznie zdrowsze. Dlatego jeśli tylko nadchodzi lato, warto właśnie grillować zamiast męczyć się w gorącej kuchni stojąc nad patelnią. Warto jednak stosować się do szeregu wskazówek, które pozwolą nam smażyć warzywa tak, aby nie traciły one zbyt wielu cennych składników, minerałów. Jakie warzywa na grilla najlepiej nadają się do grillowania? Przede wszystkim powinna być to kukurydza, ziemniaki oraz oczywiście cebula, zwłaszcza jeśli przyrządzane są z boczkiem. Dobrze smakuje również papryka z grilla oraz pomidory i cukinia. Cukinia to ponadto warzywo, które można jeść bez ograniczeń, bo ona nie tuczy, pobudza przemianę materii więc nie trzeba się ograniczać. Lepiej jest nie marynować potraw przed grillowanie, dobrze jest natomiast je wcześniej posmarować oliwą, aby lepiej się grillowały. Marynowane warzywa niestety będą miękły. Jeśli grillujesz pomidory, warto przed tym procederem posypać je sypanym zmielonym czosnkiem. Wtedy czosnek będzie miał okazję wsiąknąć w warzywo i będziemy mogli po wszystkim cieszyć się dobrym smakiem. Inne przyprawy, które możemy dodać do warzyw przed położeniem ich na ruszt to oczywiście bazylia, skórka od cytryny nasączona jeszcze sokiem z cytryny itp.